Cytaty to stan z 17 grudnia 2013.
Tak jak mówiłem, przyjrzałem się z ciekawości amthing.pl
Dwie rzeczy, które rzuciły mi się w oczy: motyw oparty na tabelkach i skrypt 🙂
Aktualnie: motyw oparty na DIV-ach, prawidłowo.
Motyw: nie ma atrybutów alt dla swoich grafik („61 images found, 48 without ALT attribute”).
Aktualnie: „15 images found, 2 without ALT attribute”, czyli OK. Zastanawia mnie kwestia pliku images/loader.gif wczytywanego zamiast oryginalnych grafik, ale mniejsza o to.
Ale przede wszystkim nie ma ŻADNEJ hierarchii nagłówków. Żadnego H1 itd.
Aktualnie:
czyli prawie ideał.
To wszystko jest możliwe do zmiany, jeśli motyw nie jest kodowany, ale gdyby można było znaleźć już zoptymalizowany, byłoby lepiej i szybciej 🙂
Opłacało się wydać te kilkadziesiąt złotych 🙂
Skrypt: Masz zaledwie 66 produktów, kilka kategori i podkategorii oraz parę zakładek – razem ze 100 podstron. Tymczasem w Google „Około 1,810 wyników”
https://www.google.pl/search?q=site:http://www.amthing.pl/
czyli możliwy problem z duplikacją treści albo z indeksowaniem jakichś śmieciowych podstron.
Na pierwszy rzut oka widać kilka wersji językowych bez treści. Mimo rel=canonical, takie podstrony są w SERPach, np.
https://www.google.pl/search?q=site:http://www.amthing.pl/-p-63.html%3Flanguage%3Dde
Aktualnie: „Około 492 wyników”. Czyli jest lepiej.
Jednak np. coś takiego jak http://www.amthing.pl/?currency=GBP nadal jest w wynikach wyszukiwania. Można to zablokować na kilka sposobów, np. w Narzędziach dla webmasterów Google.
http://www.amthing.pl/mata-ociekacz-silikonowy-34cm-34cm-rozne-kolory-p-66.html – Google nie widzi 4 z 5 grafik produktu.
….
Nie wiem, czy <title> to wina szablonu, skryptu czy optymalizacji, ale warto byłoby pozmieniać z „AGD wolnostojące – Grzałka piekarnika AMICA Wrozamet dolna 1300 W -” na np. ” Grzałka piekarnika AMICA Wrozamet dolna 1300 W” – tu akurat Google generuje własny title (ten „mój” plus adres sklepu), ale warto to zmienić.
Meta description – nie mogę teraz znaleźć tego, co widziałem wcześniej, ale był chyba przypadek, że cena w opisie była wyższa niż realna na stronie.
http://www.amthing.pl/zarowka-led-e27-6w-apollo-velu-3000k-p-62.html – nie ma atrybutu ALT dla „żarówki”. Nazwa pliku (OSWIETLENIE/velu3.jpg) też ma jakieś tam znaczenie i mogłaby być inna 😉
Brak favicon 🙂
Niektórych opisów używasz w aukcjach Allegro niemal słowo w słowo. To oznacza, że nawet stare aukcje będą w SERP-ach przed Twoim sklepem, a poza tym ktoś może skopiować Twoje teksty. O ile w sklepie masz możliwość się zabezpieczyć, to już na Allegro – nie 🙂 I problem z duplicate content gotowy 🙂
Ok, to tyle na razie, żebyś nie myślał, że tylko krytykuję 🙂
Ale (powiedzmy), gdybyś zlecił komuś pozycjonowanie, to i tak na dzień dobry będzie chciał wprowadzić te zmiany 🙂 A im więcej błędów (np. z <strong> w Twoich tekstach) i im więcej produktów, tym kosztowniejsza optymalizacja sklepu.
Audyt SEO dla znajomego,
Be First to Comment