Witryny SEO – audyt

Mały audyt SEO – dla początkujących

Na przykładzie strony Witryny SEO chciałbym pokazać w skrócie kilka absolutnie podstawowych zasad optymalizacji pod kątem wyszukiwarek internetowych. Wnioski dla siebie musisz wyciągnąć samodzielnie, ale chciałbym Ci to nieco ułatwić ;)

witryny-seo-audyt

1. Hierarchia nagłówków

Od najważniejszego do najmniej ważnego.

Nagłówki H1:

Witryny SEO

Nagłówki H2:

Blogi – optymalizacja i pozycjonowanie

Fora internetowe

Książki SEO

Systemy wymiany linków

Giełdy tekstów

Mieszarki synonimów

Hosting i domeny

Monitoring pozycji

Dodawarki

Reklamy

Inne

Platformy blogowe

Katalogi (grupy, listy)

Narzędzia SEO online

Nagłówki H3:

Kody rabatowe Biznes-Host.pl (w sekcji: H2 Hosting i domeny)

Audyt optymalizacji (w sekcji: H2 Narzędzia SEO online)

Audyt pozycjonowania (w sekcji: H2 Narzędzia SEO online)

Nagłówki H4:

(brak – mogłyby to być np. nagłówki typu Dodaj komentarz, Podobne wpisy itp.)

Gdyby było kilka podstron, to każda miałaby indywidualny zestaw nagłówków, w tym inny nagłówek H1 na każdej z nich.

2. Atrybuty linków i grafik

Zastosowałem atrybut rel=”nofollow” dla wszystkich linków wychodzących ze wględu na specyficzny charakter niniejszej witryny (taka „farma linków” ;) . Normalnie nic nie stoi na przeszkodzie, aby zostawić domyślne dofollow (czyli brak rel=”nofollow”) dla linków do zaufanych witryn. Nie utracisz żadnej „mocy”, jeśli masz rozsądną liczbę linków dofollow na danej podstronie.

Atrybut title=”" linków w niniejszej witrynie to niestety tragedia :D Przykład: title=”Ocena: ★★★☆☆”. To znowu wina jej specyficznego charakteru, ponieważ musiałem jakoś zaimplementować system ocen, a nie chciałem się bawić w np. title=”linkolo.pl – Ocena: ★★★☆☆”. Najlepszym rozwiązaniem byłby (według mnie) atrybut title tożsamy z anchorem (tekstem kotwicy) albo po prostu jego brak.

Wszystkie obrazki na tej stronie posiadają atrybuty alt=”" o adekwatnej treści („Witryny SEO”, „Pozycjonowanie i optymalizacja stron www. Jak sie to robi. Wydanie III”, „Opony zimowe”).

3. Sekcja HEAD

Najważniejszy element to title czyli tytuł podstrony. Był: „Witryny SEO”. Seoptimer zasugerował długość 20-70 znaków, więc dla świętego spokoju zmieniłem na „Witryny SEO – Szukam informacji”, choć np. wtyczka WordPress SEO Yoast potrafi wymusić końcówkę ” – Szukam informacji” w SERP-ach Google, w przypadku ustawienia estetycznego tytułu „Witryny SEO” :)

Następna rzecz to meta tag description. Element zbędny według wielu osób, ponieważ Google zazwyczaj i tak go nie wyświetla, ale zalecany – więc go stworzyłem :) „Witryny SEO to tworzona w wolnym czasie lista narzędzi przydatnych podczas optymalizacji i pozycjonowania stron www”.

O meta tagu keywords, zawierającym słowa kluczowe, można zapomnieć. Calkowicie zbędny, czasem wręcz szkodliwy, a na pewno czasochłonny lub – w przypadku generowanego automatycznie – nieprzewidywalny.

Jeśli ktoś w swojej witrynie ma taki sam meta tag robots jak ja tutaj, to jest… :) Słowo-klucz: noindex :D Mi aktualnie to odpowiada, ale nie radzę stosować go, jeśli ktoś chce, aby jego witryna była widoczna w wynikach wyszukiwania Google oraz innych wyszukiwarek… Najlepsze zestawienie to meta name=”robots” content=”noodp, noydir, index, follow”.

Nie można zapomnieć o meta tagu link rel=”canonical” (…)

C.D.N. :)

VN:F [1.9.22_1171]
Twoja ocena wpisu:
Rating: 5.0/5 (2 votes cast)
Witryny SEO - audyt, 5.0 / 5 , ocen: 2
            
   
webmastering audyt seo

Kategoria wpisu: Audyt SEO, Webmastering

Tagi wpisu: ,






Szalony Kapelusznik

Szalony Kapelusznik

Autorem wpisu "Witryny SEO - audyt" jest SEOgeek z forum PiO - Szalony Kapelusznik ;)



1 komentarz

  • Damian 26 października 2013 at 13:26 :

    Odpowiedni czas na audyty i seo , ilość witryn które obnizyły wyniki w wyszukiwarkach jest tak duża że zainteresowanie powinno być spore . A chyba podstawowa sprawą to poprawność kodu pod katem google . Dlatego tez jestem zainteresowany .

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Wpisz odpowiedź *