Certyfikat SEO – hit czy kit?

Tematem, który wywołuje ostatnio żywe dyskusje w gronie osób związanych z polskim SEO-światkiem, jest certyfikat CEC in SEO oraz sama idea certyfikacji w tej branży. O co chodzi? Może to zbyt ostro zabrzmi, ale osobom niezorientowanym w temacie najlepiej chyba przemówi do wyobraźni, że chodzi o coś w rodzaju „Certyfikatu szulera”.

O ile CEC to wymysł prywatnej firmy (rzekomo firmy słynnej Lexy, czyli Marty Gryszko), a więc jedynie sposobem na zarabianie na planktonie SEO, i nie można mieć im za złe, że chcą zarobić, o tyle sama idea certyfikowania wydaje się niezbyt trafionym pomysłem.

Certyfikat umiejętności optymalizacji stron pod kątem wyszukiwarek internetowych miałby jeszcze jakąś rację bytu, bo zasady optymalizacji są w miarę jasno określone i znane wśród webmasterów, ale certyfikat umiejętności wpływania na wyniki wyszukiwarek – już nie.

Prawdziwy szuler nie chce certyfikatu od innego szulera. Z dobrymi pozycjonerami jest tak samo. CEC budzi wśród nich jedynie uśmiech na twarzy ;)

VN:F [1.9.22_1171]
Twoja ocena wpisu:
Rating: 2.0/5 (4 votes cast)
Certyfikat SEO - hit czy kit?, 2.0 / 5 , ocen: 4
            
   
webmastering

Kategoria wpisu: Webmastering

Tagi wpisu: , , ,






Szalony Kapelusznik

Szalony Kapelusznik

Autorem wpisu "Certyfikat SEO - hit czy kit?" jest SEOgeek z forum PiO - Szalony Kapelusznik ;)



Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Wpisz odpowiedź *